Webmail icon

Delen via LinkedIn
<< Terug
 

Waarom zoekmachineoptimalisatie?

Concurrentie

De commercie op internet is snel uitgegroeid en kent een moordende concurrentie. U moet met de juiste know-how en de hulpmiddelen bewapenen om boven het maaiveld uit te komen. Niet allen met uw produkten of diensten, maar ook met het hoog scoren in de resultaatpagina's van de zoekmachines. Elke dag strijden websites om hun score in de zoekmachines te verhogen en als u uw waakzaamheid verliest, zult u al snel worden verdrongen.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) wordt tegenwoordig door alom toegepast. In de afgelopen jaren alsmede nog zeker de komende vijf zullen zoekmachines het meest gebruikte internethulpmiddel zijn om de websites te vinden die de gezochte produkten/diensten (of informatie daarover) bieden.

Meer bezoekers, meer omzet

De meeste mensen gebruiken slechts de eerste tien zoekresultaten, d.w.z. alleen de eerste zoekresultaten-pagina. Het behalen van een plaatsing op de eerste pagina is daardoor een graadmeter van het succes van de zoekmachineoptimalisatie. Hoe hoger u scoort, hoe vaker uw website zal worden bezocht. Het vaker uw website wordt bezocht, hoe meer business uw website kan genereren.

Het is dus essentieel om een positie tussen de eerste zoekresultaten te verwerven. Maar, dagelijks trachten ook uw concurrenten hun websites zodanig aan te passen dat ze hoger dan u eindigen. Het is dus noodzakelijk om niet eenmalig, maar blijvende aandacht te schenken aan uw positie in de zoekmachines.

Stel dat van uw internetbezoekers 10% tot 20% met u in zee gaat. Als u 100 hits of meer per dag hebt, dan behaalt u misschien al een aardige omzet. Maar als u misschien slechts 10 bezoekers per dag krijgt, dan is uw afzet vermoedelijk zeer gering. Het is dus van belang uw doelgroep naar uw website te trekken middels een positie op de 1e resultatenpagina van de grotere zoekmachines.

Hoe werkt het

Wat is nu precies zoekmachineoptimalisatie? Zoekmachineoptimalisatie gebruikt hulpmiddelen en methodes om uw website dusdanig te optimaliseren dat deze bovenaan in de zoekresultaten eindigt. Zoekmachineoptimalisatie is een vakkundig werk. Er zijn vele aspecten met betrekking tot uw website die kunnen worden aangepast of toegevoegd om optimalisatie te verkrijgen. Belangrijk is het verstrekken van veel informatie over en rondom de belangrijkste sleutelwoorden die in uw branche gangbaar zijn.
Ook kan het zijn dat (delen van) uw website-inhoud moeten worden herschreven om uw sleutelwoorden op een strategische plaats te hebben staan. Er zijn namelijk bepaalde regels en richtlijnen die met het maken van de inhoud van uw website moeten worden gevolgd om de zoekmachineoptimalisatie te bevorderen.
Daarnaast dient u te proberen op zoveel mogelijk andere websites een link naar uw website te krijgen. Dit is (momenteel) een zeer belangrijk criterium voor bijvoorbeeld Google.
Ook het realiseren van een themasite over uw kernsleutelwoord kan een uitstekend zijn om uw doelgroep aan te trekken.

Hoe dan ook, wilt u een topscore bereiken, dan dient te beseffen dat dat gepaard gaat met een investering in tijd en/of middelen.

Wat kunnen wij voor u betekenen

Er zijn erg veel mogelijkheden voor zoekmachineoptimalisatie. NetTelligence kan uw website onderzoeken en adviseren wat relevante inspanningen zijn voor uw situatie.

Het is echter zaak om nu te handelen. Geeft u uw concurrent nu teveel gelegenheid tot voorsprong, dan kan dat op termijn moeilijk in te halen blijken.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.

 
Trefwoorden: waarom zoekmachineoptimalisatie